Teknoloji

Discord, 10 yıldır devem eden direnişin ardından en sonunda pes etti

Popüler sosyal medya platformu Discord artık teknoloji pazarının nadir reklamsız cennetlerinden biri olmayacak. Aylık 200 milyondan fazla aktif kullanıcısı olan platform, bu hafta içinde reklam göstermeye başlamayı planladığını bildirdi.

Discord’da yayınlanan reklamların ilk hedefi, oyun üreticileri. Platform, oyun üreticilerinden reklam almaları için bir düzineden fazla satış personelini işe almayı planlıyor. Ayrıca oyunlarla beraber dizi ve sinema reklamları da kaçınılmaz olacak gibi görünüyor.

10 yıl direndi ama sonunda para tatlı geldi

Yaklaşık 10 yıldır reklam gösterimine karşı direnen Discord, 200 milyon kullanıcının sağlayacağı cazip reklam tekliflerine artık hayır diyemiyor. Discord reklamlarının kullanıcı ayarlarından kapatılabilmesi mümkün olacak ancak bunun tüm kullanıcılar için geçerli olması mümkün değil gibi görünüyor, yoksa reklam almanın bir anlamı kalmıyor. Sadece ücretli abonelerin reklamlardan kaçabileceği anlaşılıyor.

Discord’un ürünlerden sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Peter Sellis‘e göre, reklamlar ekranın sol alt köşesinde görünecek ve hedefleme kullanıcının oyun alışkanlıklarına, yaş ve konumuna göre yapılacak.

Bloomberg’in hesaplamalarına göre Discord satışları şu anda 600 milyon dolar seviyesinde ve girişim “gelecekte bir noktada” halka arzı düşünüyor. Hatta bazı yatırım siteleri, Discord’u 2024’ün en çok beklenen halka arzları listesinde sıraladı ve çalışanlarının %17’sini işten çıkarmasına rağmen Discord’u “para basan bir şirket” olarak nitelendirdi. Şimdi reklam da almaya başladığına göre, Discord darphane gibi çalışmaya devam edecek diyebiliriz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu